Sunday, November 13, 2011

Aidil Adha

Salam Aidiladha sume...


walaupun raya dah berlalu... ini pengalaman raya korban aku tahun nie...
Tahun nie aku sambut di kampungku.. Kampung Rasal To Uban.. bersama nga family n anak buah 5 orang...


Udah sampai kampung lewat petang.. 7.30 malam baru sampai... berrtolak berempat. aku, anak buah 2 orang n he3... awek aku... Dengan penatnya aku sampai drive kereta jauh2.. tapi dengan feeling happy aku jumpa orang tua ku....


Pagi2 aku dah bangun nak p solat sunat raya... gerak ramai2 1 family... perrhh happy betul.. x sabar nak p kat sembelih lembu...


Lembu yang di korbankan lembu Abe Semail... rumahnyer dekat jer nga rumah ku... Hisap rokok x abes sebatang pom doh sapa... dah sampai tengok orang dah ramai... rupnya orang sume tunggu family aku... dah lewat rupanya...

Ape lagi bising gak la tukang sembelih... " kawe nop sembelih 9 tepat lagi nie... hop demo no 1.. sudoh la ado 9 lagi.. xtahu la pah zohor baru siap hop demo 2... nyanyok kare laen"


aku ape lagi gelak jer.... he3... buat dop tahu jer... dah sume niat baru la nop sembelih... hussss... liat gak lembu nie nop preboh... akhirnya tumbang gak lah yer di mata pisau tuke sembelih...


Bergotong royong la ramai2 bahang lembu sekor... lama gak la.. puas nengok... macam2 perangai boleh tengok... telatah orang lama.... tunggu punya tunggu maka siap la sume daging dibahagikan 7 bahagian...


ape lagi aku tunggu time nak makan jer la... he3... singe daging fressh.. sedap.... perrrr lagi makan jer la lao dah terhidang pan mate... he3.. lapor sehari buat kerja...

So... sini saja kenangan cerita di hari raya aku....

bye frenzzz...



Lembu yang bakal di korban


Abe Smail berkasih sayang buat kali terakhir


melapah


Kerjasama


Gotong Royong dah nak siap



nampak jer selekeh... tokei Pok yang berjaya








0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost